14 januari 2007

Ingen bunker

Missade idag en riktigt trevlig dag i blåsten vid Bunkern på Hovet. Hassan hörde av sig och undrade om jag skulle hänga på honom och Kaj, men i enlighet med vinterns tradition så jobbade jag såklart när det hände något roligt (nåja, jag var faktiskt ledig på nyårsdagen vilket gjorde att jag kunde ägna mig åt proggallsång till klockan sex på morgonen). I vinter och framåt vårkanten har jag en handfull konserter jag vill se och än så länge vet jag inte om en enda som äger rum en kväll när jag är ledig. Fantastiskt!

Tillbaka till Hovet: jag missade alltså än en gång stormsvala - även om jag har en misstanke om att de inte såg den från Bunkern - och det verkar ha setts en del mörka stormfåglar. De är alltid trevliga, känns lite exotiskt med besök från Ishavet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

bra, övertala nu Kaj att göra detsamma. Starta blogg alltså.
:)

Unknown sa...

Vi såg ingen stormsvala vid Bunkern nej, med orsaken till det tycker jag inte vi behöver gå in närmre på...